Eu sunt de părere…

ballet_small-500px

Am observat că există foarte mulți oameni cărora le place să-și dea cu părerea. Și nu-i nimic rău când îi transmiți cuiva aprecierile tale pentru ceea ce face. Dar este foarte interesant ce se întâmplă cu unii dintre noi atunci când nu agrează ceva/pe cineva.

Să luăm exemplul rudimentar: bărbatul vede o femeie pe stradă care nu i se pare frumoasă și-atunci simte nevoia să-și exprime dezacordul cu ceea ce vede și strigă în gura mare ”ce față ai”, ”ce strâmbă ești” sau alte vrute și nevrute. Cu alte cuvinte, standardele lui sunt mult mai sus. Iar el este cu mult superior, ba chiar mai frumos decât femeia de care se ia. Dar care-i scopul? Și ce rezolvă cu asta?

Să luăm alt exemplu: o creație artistică. Mergi la un spectacol de teatru și nu-ți place. Deloc, deloc. Și când ajungi acasă intri pe pagina de facebook a teatrului, pe site, pe oriunde altundeva apare spectacolul și scrii acolo: ”DE CĂCAT”. Ba mai mult, dacă-ți spui ”blogger” faci și un articol în care scrii tu cu mânuțele tale și cu gândul tău genial CE AR FI TREBUIT să facă regizorul ca să fie un spectacol bun. Ce-i în mintea ta? ”Da, mă, am pierdut eu două ore cu spectacolul ăsta care nu mi-a plăcut deloc, dar acum mă simt mult mai bine pentru că știe toată lumea că e de căcat.” Din nou, ce rezolvă asta? Cu ce te ajută pe tine în viață să-ți exprimi public dezacordul cu ceva? De ce să arunci cu noroi într-un lucru în care o mână de oameni au pus suflet și-au crezut?

Și-acum, să-i zicem.. un al treilea exemplu. Îți place muzica artistului X, iar X, la un moment dat se hotărăște că e cazul să experimenteze și își schimbă puțin stilul. Și-atunci scoate o melodie care ție nu-ți este deloc pe plac. Tu, suflet independent, poți să alegi: să dai play sau să dai skip. Dar nu, mai bine îți consumi energia și îi spui lui X că melodia lui e groaznică și îl înjuri. Auzi și tu, să-și permită fraierul să cânte și altceva decât asculți tu…

Răsfoind facebook-ul am dat peste un articol care mi-a atras atenția. Nicio știre senzațională, nici vreun articol motivațional  sau cu sfaturi care să-mi îmbunătățească viața. Titlul era ”Mesaj pentru ascultătorii de muzică”. Am zis, ALOOO – asta-i pentru tine, uite… și tu asculți muzică! Și-acolo, DOC (muzicant, personaj din peisajul hip-hop bucureștean) transmitea un mesaj oamenilor care îi ascultă muzica. Iar asta se aplică pentru orice alt domeniu creativ. Citez:

Noroc, cioacă. Da, da, cu tine vorbesc, cel pe care nu-l văd comentând pe-aici și, în genere, pe nicăieri. Tu, ăla care stai și asculți muzică. Da, măi omule, cu tine vorbesc. Ia fii atent…

Vreau să-ți mulțumesc că ai bun simț și ți-l exerciți prin… tăcere. Că stai și te bucuri de muzică și când nu-ți place ceva îi dai skip fără vreun mare tam tam. Mulțumesc că vii la concerte și, chiar dacă pari imperturbabil, eu văd în ochii tăi că te simți bine. Și te-am văzut și pe la show-urile altora, căci știi că asta face muzica – te-ajută să evadezi din “tu”-ul încastrat în realitate într-un “noi” adus la un loc de filmul respectivului artist. Una din rarele situații în care românii sunt uniți. Îți mai mulțumesc că nu-mi umpli peretele cu “ești cel mai taaaareeee”, că știi că nu există așa ceva.

Mulțumesc părinților tăi pentru cei 7 ani de acasa care te împiedică în a-mi da sfaturi sau din a-mi explica ce și cum să fac. Că știi că dacă o fac cum vrei tu nu mai sunt eu și nici nu te mai suprind. (…)” Continuarea aici.

Despre asta-i vorba. Atunci când îți place, susține-l. Dacă nu-ți place, mergi mai departe. Nu trebuie să investești nici măcar un strop de energie în a face rău. Pentru că în loc să se diminueze, răul crește dacă-l alimentezi cu atenția ta.

Și nu uita că arta, de orice fel, înseamnă libertate. N-ai cum să o limitezi..

Articol realizat de Vania Pierșinaru

Foto de aici.

Leave a Reply

